GT250A, Kontakte mit Abbrand, so normal ?

  • Dise Liste habe ich aus einem englischen Forum für Jaguar und 90er zählt nicht mehr.
    Ich habe auch ein Fahrzeug mit Lucas Elektrik und sie ist besser als ihr Ruf, aber mal ehrlich Plus am Rahmen und Minus über die Leitungen.

    Büffel ist einzig, aber nicht artig

  • :D In England fährt man ja auch auf der falschen Seite, vielleicht daher die falsche Stromrichtung.
    Ist zumindest Gewöhnungsbedürftig, das ist mal sicher.
    Wobei der MG zum Beispiel aus 73 stammt, da war in England auch schon minus an Masse.
    Eigentlich mache ich mir auf Dauer über die neueren Komponenten mehr Sorgen, da sind viele Teile drin, die im Falle eines Defektes kaum noch zu reparieren sein werden.


    viele Grüße


    Matt

    viele Grüße


    Matt

  • Es hört sich aber nicht so an als wären die Sprüche ins Englische übersetzt worden, die Engländer haben die Erfahrungen schon selbst gemacht und der schwarze Humor von der Inselist ja bekannt.


    Gruß Micha

    Gruß Micha - der Anfänger, der auch schon etwas länger dabei ist.

  • Ich erinnere mich an die Lucas Dieseleinspritzpumpen die Daimler Mitte der 90er in die C und E Klasse eingebaut hat. Der Ärger war vorprogrammiert und man kehrte wohl bald reumütig zu Bosch zurück. Nachdem die Autos aus der Garantie waren nahm man bei Benz frechweg um die 2000 Märker für eine Pumpe....., das defekte Teil war eine kleine Gummidichtung an einem Magnetventil für ein paar Cent, die gab es aber nicht einzeln. Und das obwohl man für die Garantiefälle vorher in der Werkstatt immer eine Dose voll davon parat hatte. So kann man sich das Geld für die Garantiefälle auch zurückholen......!


    Karl

  • Wenn man durchs Netz geht, dann gibt es noch einiges mehr auf englischen/amerikanischen Seiten . Mein absoluter Liebling ist , dass bei Lucas die Leitungen mit Rauch gefüllt sind und wenn der Rauch entweicht, nichts mehr geht. Aber es gibt dazu Nachfüllsets.


    Für den Conaisseur der englischen Sprache und Humors hier die Beschreibung:


    Here is presented for your perusal one Lucas Replacement Wiring Harness Smoke kit, P/N 530433, along with the very rare Churchill Tool 18G548BS adapter tube and metering valve. These kits were supplied surreptitiously to Lucas factory techincians as a trouble-shooting and repair aid for the rectification of chronic electrical problems on a plethora of British cars. The smoke is metered, through the fuse box, into the circuit which has released it's original smoke until the leak is located and repaired. The affected circuit is then rectified and the replacement smoke re-introduced. An advantage over the cheap repro smoke kits currently available is the exceptionally rare Churchill metering valve and fuse box adapter. It enables the intrepid and highly skilled British Car Technician to meter the precise amount of genuine Lucas smoke required by the circuit.


    Unlike the cheap, far-eastern replacement DIYsmoke offered by the "usual suppliers", this kit includes a filter to ensure that all the smoke is of consistent size, It has been our experience in our shop that the reproduction Taiwanese smoke is often "lumpy", which will cause excessive resistance in our finely-engineered British harnesses and components. This is often the cause of failure in the repro electrical parts currently available, causing much consternation and misplaced cursing of the big three suppliers.


    These kits have long been the secret weapon of the "Ultimate Authorities" in the trade, and this may be the last one available. Be forewarned, though, that it is not applicable to any British vehicle built after the discontinuing of bullet connectors, so you Range Rover types are still on your own...


    This Genuine Factory Authorised kit contains enough smoke to recharge the entire window circuit on a 420 Jaguar, and my dear friend and advisor George Wolf of British Auto Specialty assures me that he can replace ALL the smoke in a W&F Barrett All-Weather Invalid Car(147 CC) with enough left over to test a whole box of Wind-Tone horns for escaped smoke. How much more of an endorsement do you need?


    More, you say? Well, I once let the smoke out of the overdrive wiring on my friend Roger Hankey's TR3B, and was able to drive over 200 miles home from The Roadster Factory Summer Party by carefully introducing smoke into the failed circuit WITHOUT even properly repairing the leak. Another friend, Richard Stephenson, was able to repair the cooling fan circuit of his Series 1 E-type by merely replacing a fuse and injecting a small quantity of smoke back into the wires. So there!

    Büffel ist einzig, aber nicht artig